Come and See – Idi i smotri (1985) film online subtitrat

Regia: Elem Klimov
Scenariu: Ales Adamovich
Actori: Aleksey Kravchenko, Olga Mironova, Liubomiras Laucevicius
Anul: 1985
Gen: Razboi, Drama
Durata: 140 minute
IMDB: 8.3/10

loading...

Se spune că nu poți face un film Come and See – Idi i smotri anti-război eficiente, deoarece război prin natura sa este interesant, și sfârșitul filmului aparține supraviețuitorilor. Nimeni nu ar face niciodată greșeala de a spune că aproximativ Elem Klimov lui “vino și vezi.” Acest film de 1,985 din Rusia este unul dintre filmele cele mai devastatoare vreodată despre nimic, și în ea, supraviețuitorii trebuie să invidieze pe cei morți.

Filmul Come and See – Idi i smotri începe cu o scenă ambiguă, ca un om strigă comenzi altora invizibile pe o plajă. Cine este ea? Cine a sunat la? De ce e hrănit cu ei? Este dezvăluit că el cheamă la copiii care s-au ascuns printre trestii. Acestea sunt jocuri de război, second hand in nisip pentru arme ascunse sau pierdute în timpul unele conflicte mai devreme.

Noi le îndeplini. Florya, poate 14, locuiește în apropiere cu familia sa. Este 1943 trupele lui Hitler sunt invadeze republică sovietică de Belarus, și Florya (Aleksey Kravchenko) vise de a deveni un partizan eroic și apărarea patriei sale. El vrea să plece de acasă și de voluntariat. Familia lui l interzice. Dar, așa cum evenimentele se desfășoară, el pleacă, este acceptat într-o unitate de luptă, forțat să schimbe pantofii noi cu cele uzate un veteran și se ia sub aripa acestor soldati picior de luptă obosit.

El este încă tânăr. Pare mai tânăr decât anii în scene timpurii, și mult, mult mai vechi în cele de mai târziu. La început, el este dornic de a face o treabă bună; postat ca santinelă, a spus pentru a trage pe cineva care nu cunosc parola, el provoacă o fată abia mai în vârstă decât el. El nu o trage; într-adevăr, el nu a șutează nimeni. Ele cresc prietenos. Glasha (Olga Mironova), nevinovat și cald, vise de viitorul ei. Florya nu este articula și poate fi lent mental, dar el este atins.

Filmul Come and See – Idi i smotri îl urmează pe toată lungimea sa, uneori oprindu-se să se uite la o parte la detalii de groază. El nu vede totul. În special, există o scenă în care el și fata, separată de unitatea de armată, a reveni la ferma familiei sale, în cazul în care el se așteaptă o primire călduroasă. Nu este nimeni acolo, mobilier este răsturnate, dar se pare că tocmai au plecat. O oală de supă este încă cald. El devine brusc convins că știe unde au plecat, și trage-o pentru a rula cu el la o insulă într-un mlastina. Apoi, ea vede o priveliște pe care nu o face.

O astfel de abatere de la punctul său de vedere nu ne lasă în afara ușor. Tot el vede este de groaza, și tot nu vede este groază, de asemenea. Mai târziu, Florya se află într-un sat ca ajunge ocupanți naziste. Există o secvență susținută, deoarece rotunji metodic Toate sătenii și inchide-i in-un hambar. Imaginile evoca Holocaustului. Ca el a bagat in ca parte a mulțimii clocotitoare, nu ochii Florya lăsăm ferestrele deasupra podelei. Până acum doar sa instinct in viata a devenit pentru a scăpa de moarte. Părinți și copii, bătrâni și copii, sunt toate ambalate în. Naziștii cu raspunsuri la orice oameni valizi să iasă. Părinții stau cu familiile lor. Florya amestecă o fereastră și se uită ca naziștii foc hambar, de ușile duble încuiate opintire de disperarea interior. Aceasta este o scenă îngrozitoare, evitând cutaways facile și simplu în picioare înapoi și în ceea ce privește.

Acest incident, și povestea Come and See – Idi i smotri băiatului însuși, sunt bazate pe fapte. Multe filme rusesti au descris oroarea nazismului, pentru că Hitler a fost o țintă sigură și un stand-in convenabil pentru alegorie politică mai aproape de casă. Acest film este mult mai mult decât o alegorie. Rareori am văzut un film mai nemilos în descrierea sa a răului uman.

Principala monstru nazist în film, SS maior sturmbannführer, este o bestie suav, fără inimă nu un milion de mile distanță de Tarantino colonelul Hans Landa. El jucării cu un animal de companie Simian puțin neplăcut, care se agata de gatul lui. El este aproape studios în poruncile Lui criminale. Detașarea lui întruchipează putere, care este un lucru Florya niciodată pentru un moment are de-a lungul filmului. Este posibil ca Florya supraviețuiește pentru că el este atât de evident neputincioasă. Să se uite la el este de a vedea o minte bobinare de șoc. S-ar place să cred că reprezentarea naziștilor este exagerat, dar nu. Ultima carte spune si titlul, “Naziștii ars 628 de sate din Belarus, împreună cu toți oamenii din ele.”

Aceasta tulpini credulitatea să-și imagineze Florya supraviețuitor toate ororile pe care el martori, dar a existat o reală Florya, și script-ul Klimov a fost scris cu Ales Adamovich; Klimov a declarat Ron Holloway într-un interviu 1986, “Adamovich fost de aceeași vârstă ca și eroul din film. El și familia sa luptat cu partizanii și a asistat la genocidul comis de naziști pe teritoriul belarus “. Klimov a adăugat că filmul său a fost împușcat în Belarus (acum cunoscut sub numele de Belarus) aproape de locul unde a avut loc evenimentele, și că a folosit nici actori profesioniști .

Filmul v descrie brutalitatea și este ocazional foarte realist, dar există o suprapunere de exagerare coșmar dezactivat. Mlaștină că Florya și Glasha Wade prin, de exemplu, are un strat superior gelatinos gros care pare ca o viață, piele răuvoitor. Există o secvență în care Florya devine implicat cu unele vaci care vor deveni hrană pentru trupele de foame. El și vaca sunt într-un domeniu acoperit de o ceață groasă, atunci când focul de mitraliere izbucnește – de unde, nu poate spune. Eventuala moartea fiarei se spune într-o serie de imagini care reflectă închiderea inexorabil în jos de viață. Viața de vacă a fost condamnat un fel sau altul, dar acestea sugerează cum totul de neînțeles moartea este de a vaca. Coșmarul intensifică după Florya este prea aproape de un bombardament de artilerie și este asurzit. Sunetul devine oprit, și există un apel slab, ceea ce face ca realitatea sunet frustrant de a ajunge la el.

Este adevărat că publicul cere un fel de eliberare sau catharsis? Că nu putem accepta un film care ne lasă cu nici o speranta? Că ne-am lupta pentru a gasi ridicare în mocirlă de rea-voință? E o scenă curioasă aici într-o pădure, soarele care se încadrează în jos, prin frunze, atunci când coloana sonora, care a fost sumbru și trist, sparge brusc liberă în Mozart. Și ce înseamnă asta? O fantezie, cred eu, și nu lui Florya, care nu a auzit, probabil, o astfel de muzică. Mozart coboară în filmul ca un deus ex machina, pentru a ne ridica la disperare sa. Putem accepta, dacă vrem, dar se schimbă nimic. Este ca o batjocură ironic.

Nu trebuie să descrie faimosul secvența de la sfârșitul. Acesta trebuie să se desfășoare ca o surpriză pentru tine. Acesta pretinde să se rostogolească înapoi istorie. Veți vedea cum. Este nespus de deprimant, pentru că istoria nu poate în sine anula, și este cu noi pentru totdeauna.

Am învățat de la IMDb.com că titlul filmului, aparent atât de simplă, are un context sumbru. Ea vine de la cartea Apocalipsei: “Și când a deschis pecetea a patra, am auzit glasul celei de a patra fiară zice:” Vino și vezi. ” Și m-am uitat, și iată un cal palid: și numele celui ce ședea pe el era Moartea, și Iadul a urmat cu el. Și puterea li sa dat peste a patra parte a pământului, ca să ucidă cu sabia, cu foamete, și cu moarte și cu fiarele pământului. “